Premiera 13.06.2024
Nieodwracalnie Plagą naCechowane zombie wkraczają do gry
NPC 2 to dodatek do Zombicide: Czarna Plaga zawierający zestaw specjalnych zombie. W jego skład wchodzą nieumarli, którzy są szwendaczami wyróżniającym...
Wydaje Ci się, że myślisz podobnie jak Twoi znajomi? Ze Spektrum możesz to sprawdzić!
W tej wyjątkowej grze towarzyskiej dwie drużyny rywalizują ze sobą, próbując umiejscowić na skali podane hasło. Co mógł mieć na myśli...
Nowi badacze i wiele nowych kart oferujących graczom nowe możliwości!
„Wszystko, co rosło teraz, było dziwne”.
– H. P. Lovecraftt, „Kolor z przestworzy”
Czy to z głębi ziemi, czy z nieskończości kosmosu - niez...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Belfort PL
Właśnie jestem po partyjce tej gry i.... nie taka rewelacja.
W sumie to zebrane w jednym schematy r...